sábado, 7 de septiembre de 2013

Cresta Salenques - Tempestades.

Sempre haviem sentit parlar d'aquesta cresta, des de que vam començar a fer excursions pel pirineu. Aleshores només el fet de poder fer un cim com l'Aneto era per nosaltres un objectiu en sí. Quan vam començar a escalar també sentiem a parlar-ne, va ser aleshores quan la vam afegir a la nostra llista d'objectius.
Han hagut de passar gairebé vint anys, però finalment ho vam fer, i la CRESTA SALENQUES-TEMPESTADES tatxada de la llista !

Vam decidir fer-la a l'estil d'abans, l'excursió d'aproximació, el bibac al mig de la cresta, la pujada a l'Aneto i la baixada; sense presses, sense cronòmetre... no vam batre cap record, no sé ni quan vam trigar, però recordarem sempre aquesta sortida..

La cresta enllaça els pics del Margarita (3238 mts.), Tempestades (3290 mts.) i l'Aneto (3404 mts) com a punt culminant.

Aproximació:
De l'Hospital de Benasque agafem un autobús que ens porta fins al Pla de Besurta (1896 mts), des d'on agafem el camí que porta cap al refugi de la renclusa i el FORAU D'AIGUALLUTS, prenent la desviació cap aquest últim. Des del pla d'Aigualluts continuem remontant en direcció al IBON DE BARRANCS, creuarem la COLLADETA DE BARRANCS per dirigir-nos cap al COLL DE SALENQUES 2809 mts.
Al peu de la Forca Estasen hi ha numerosos bibacs on poder passar la nit.

Recorregut:
Del recorregut per la xarxa trobem numeroses descripcions, si bé nosaltres vam utilitzar la descripció del llibre "Crestas Pirenaicas - Pirineo Central".
Només dir que el terreny principalment és per roca descomposta en força mal estat, en que la dificultat de l'escalada no radica tant en el grau sinó en el compromis.
Nosaltres vam fer bibac al després d'un rapel de 25 mts. al coll que porta al Margarita.
El recorregut és llarg i en algun punt poc evident.
No trobarem aigua en tota la cresta, i en el descens no en trobarem fins després de baixar els portillons, cal portar-ne força.

Descens:
Pel camí normal de pujada a l'Aneto. Creuarem la glacera (en clar retrocés) necessari els crampons.
Tenir en compte l'horari en que surt l'últim autobús sino volem caminar encara més.